Witam. U mnie w Mondeo 2.0 TDCi z 2006 r. 125 KM (HPCR) wypalanie DPF zazwyczaj włącza się po chwili bardzo ostrej, dynamicznej jazdy lub po kilku minutach jechania ze stałą prędkością ok. 110 km/h na 6 biegu na tempomacie (niecałe 2000 obr./min.). Rozpoczęcie procesu wypalania DPF można rozpoznać po : - podniesieniu obrotów biegu jałowego do ok 1000 obr./min. - wyjącym (pracującym na 2 biegu) wiatraku chłodnicy - ok. 1 sekundowej zwłoce w przyspieszaniu po mocnym wciśnięciu pedału gazu - przygaszonym podśw. zegarów na biegu jałowym lub podczas zmiany biegu (moment wysprzęglania)->po dodaniu gazu kontrolki rozjaśniają się (prawdopodobnie wiatrak mocno obciąża elektrykę) - mimo, że cały proces nie trwa zbyt długo średnie spalanie na komputerze pokładowym wzrasta zawsze o 0,1 l To takie spostrzeżenia jak to się mówi z autopsji po 5 latach użytkowania Mondeo z DPF. Pozdrawiam AndiK
witam , jestem tu 1 raz i moze zle trafilem , ale prosze o rade - mam zamiar kupic mondeo z 2004-2005 r 2000tdci 130-115 km poradzcie czy wtedy juz montowano filtr czastek st.
"a gdybys zgasił silnik podczas wypalania dpf, to w aucie wiatrak nadal zostaje na drugim biegu?" Tak, wiatrak dalej za.....la na wysokich obrotach - kiedys na pocz. jak nie wiedzialem o co chodzi to ze 2 x zatrzymalem proces wypalania i zgasilem auto (choc i tak po ponownym odpaleniu proces szybko sie ponownie uruchamiał). pozdr
Siemano. Mam Pytanie czy można jakoś samemu spowodować wypalenie dpf ? wyskoczyły mi 2 błędy chyba z Tym związane (P244b i P242f) Dzięki za podpowiedz :D