Sprawdz kolego czy masz całe membrany w zaworze egr i gruszce turbo... Może one są dziurawe i tracą podciśnienie. Odłącz rurki od zasobnika podciśnienia, ale zostaw na egrze i na turbie i spróbuj zassać powietrze. Jak możesz zasysać bez problemu to znaczy że któraś membrana poszła...
A kolego nie masz pozamienianych tych wezykow? Z tego co piszesz to grucha turbo zachowuje się jak egr. Egr zamyka się po zwiększeniu obrotów i nie ma w nim wtedy podcisnienia. Ogólnie zasada podciśnień jest taka. - egr otwiera się tylko na wolnych obrotach i działa na zasadzie otwarcie/zamkniecie. Jest podciśnienie albo nie ma. Jest podciśnienie na wolnych obrotach a jak dodasz gazu zawór się zamyka. - turbo działa tak że jak uruchamiasz silnik to podciśnienie działa na maksa i wciąga sztangę od sterowania geometrią. W zależności od obciążenia silnika, podciśnienie maleje lub rośnie... Przy największym obciążeniu podciśnienie zanika i sztanga wysuwa się na maksa. Im mniejsze obciążenie, np na wolnych obrotach zaraz po uruchomieniu silnika, tym podciśnienie jest największe wciągając sztangę na maksa. Reasumując, spróbuj na chwilę podmienić wężyki turbo <-> egr. Może będzie ok :)
podmień zawory z innego sprawnego auta - rozebranie i czyszczenie ze śniedzi może je uszkodzić ( ja tak załatwiłem ten od EGR - cykał ale nie spełnaiał już swojej roli ), może coś dzieje się z pompą podciśnienia ?
No niestety więcej pomysłow na odległość nie mam... Ale jesteś mój krajan :) Połowa mojej rodziny pochodzi spod warki (okolice piaseczna 7km przed Warką od strony wawy) i czasem tam bywam jak i w samej Warce. Jak będę to może jakiegoś mini spota uskutecznimy :)
Gąski:) nie same gąski ale ta kolonia za prusami, a przed samymi gąskami :) tak zawane gąski II :) Tam spędziłem niemal całe wakacyjne dzieciństwo. Hehe. Trzeba pokombinować z grillem. Mi też banan wskoczył na mordę :)
I wyszło szydło z worka, byłem na kompie i wyskoczył błąd MAP, wykręciłem przeczyściłem środkiem do gaźników FORCH i dalej te same objawy... jak zdiagnozować czy czujnik MAP jest uwalony- sprawdzałem miernikiem i pokazuje 3,4V na wejściu i wyściu przy działającym podciśnieniu jak również po zniknięciu podciśnienia... Chce jechać na szrot ale jaką mam pewność że nie kupię uwalonego :/
Steell dzięki za linka,jutro posprawdzam, tak czy inaczej poświęcam jutrzejszy dzień na czyszczenie całego dolotu,rur od turbiny do ic i za ic ,rozbiore turbawkę(geo przeczyszcze co by łatwo dźwigienka chodziła) . Tak że kończe dzisiejszą nerwówke z mondkiem i siadam przy bro :) :)